Oplossingen voor kantoren in de anderhalve meter samenleving

Wennen aan 1,5 meter

Vorig jaar riep Mark Rutte op om ons voor te bereiden op de anderhalve meter samenleving. Dit geldt niet alleen in het privéleven en openbare gelegenheden, maar ook op ons werk.
Makkelijk gezegd, maar hoe kunt u dit als werkgever voor uw werknemer organiseren? Samen kunnen we ervoor zorgen dat Nederland gezond blijft werken!

Nice Price Office

Romijn Office Supply is dealer van Nice Price Office. Hoewel de naam misschien anders doet vermoeden is Nice Price Office een 100% Nederlandse leverancier van kantoormeubilair. Onder andere bureaus en bureaustoelen van een oerdegelijke kwaliteit voor langdurig professioneel gebruik. Met ons assortiment kantoormeubilair kunt u uw kantoor volledig duurzaam inrichten, volgens de laatste trends én conform de hoogste Arbo- en kwaliteitseisen. Bovendien leveren we veel van onze producten uit voorraad.

Omdat het kantoormeubilair geproduceerd wordt in Nederland kan Nice Price Office op bijna al het meubilair een levertijd garanderen van 10 werkdagen. Daarnaast gaan we graag een stap verder voor u. Daarom bieden wij de mogelijkheid het meubilair te laten inhuizen en monteren door onze inhuisservice. Dit gaat uiteraard in overleg met Romijn Office Supply, uw vertrouwde aanspreekpunt. De monteurs zijn klantgericht en hebben uitgebreide kennis van onze producten. Zij zullen ervoor zorgen dat uw organisatie zo min mogelijk last heeft van de plaatsing.

Hieronder vindt u enkele praktische oplossingen en tips om uw kantoor of werkplek aan te passen.

Algemene maatregelen

Werk:
• Laat waar mogelijk uw werknemers thuiswerken. Verderop in dit document
enkele tips om het thuiswerken leuk en kwalitatief te houden.
• Toch naar kantoor? Dan is 1,5 meter afstand de norm. Waarschijnlijk zullen
daarvoor maatregelen en aanpassingen nodig zijn. Daar komen we later in
dit document uitgebreid op terug met mogelijke (tijdelijke) oplossingen.
Persoonlijke hygiëne:
• Raak zo min mogelijk de ogen, neus en mond aan.
• Was regelmatig de handen met water en zeep, en droog af met papieren
handdoekjes. Volg hiervoor de was instructie van het RIVM.
• Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog.
• Gebruik papieren zakdoekjes, gooi deze na gebruik direct weg.

Tips voor op kantoor

Bevorder ‘social distancing’: verminder het aantal contacten en vergroot de afstand tussen werknemers
(minimaal 1,5 meter).
• Hang posters op om uw werknemers en eventueel bezoek te herinneren aan de gemaakte
afspraken en regels. Herinner iedereen hieraan d.m.v. mededelingen bij de ingang, lunchruimtes en
toiletten. Download hier de informatieflyer van Arboned: https://www.arboned.nl/uploads/inline/
Flyer_coronavirus.pdf
• Zorg voor een goede ventilatie en onderhoud uw klimaatbeheersingssysteem. Schone, koele, droge
lucht is het beste voor de gezondheid.
• Maak contactoppervlakken dagelijks meerdere keren schoon met reguliere schoonmaakmiddelen.
Denk aan: handgrepen, leuningen, lichtknoppen, liftknoppen, voedings-, drank- en koffieautomaten,
balies, gereedschap, toetsenborden, computermuizen, telefoons, kranen, zeephouders, gootstenen,
toiletten etc. Bespreek dit ook met uw schoonmaakbedrijf.
• Verkeersregels op de werkvloer: Beperk het aantal bewegingen op de werkvloer en spreek
een looprichting af. Creëer zo veel mogelijk eenrichtingsverkeer en houd afstand. Is er toch
tweerichtingsverkeer nodig, houd dan rechts aan. Creëer bij lange, smalle gangen ‘passeerplekken’.
Geef richting aan met vloerstickers.
• Liften: Stimuleer het traplopen, in het trappenhuis is makkelijker te voldoen aan de 1,5 meter
afstand. Liftgebruik noodzakelijk? Laat maximaal twee mensen tegelijk van de lift gebruik maken.
Zorg voor gemarkeerde plekken waar gestaan mag worden om de 1,5 meter afstand te bewaren.
• Spreid waar mogelijk de werk- en pauzetijden en laat werknemers zoveel mogelijk verspreid over
het pand werken.
• Voorkom verplaatsing binnen de kantooromgeving zo veel mogelijk. Stimuleer telefonisch overleg
onder collega’s. Laat uw medewerkers niet naar elkaar toe lopen, ook al is de afstand niet zo groot.
• Eten en drinken: Laat medewerkers hun eigen lunch meenemen mét eigen bestek dat thuis weer
afgewassen kan worden. Was ander servies en bestek met water en zeep, liefst op een hoge
temperatuur in de vaatwasser.
Organiseer geen gezamenlijke traktatie en laat geen snoeptrommels delen.
Laat collega’s geen kopjes koffie voor de afdeling halen, gebruik een eigen thermoskan en
milieuvriendelijke wegwerpbekertjes. Creëer extra koffiecorners om drukte te voorkomen. Of laat
koffie rondbrengen.

Vergaderkamers

Vergaderkamers zijn vrij eenvoudig aan te passen aan de huidige maatregelen. Hieronder een aantal tips.
– Plaats zitplaatsen op minimaal 1,5 meter uit elkaar (dus ook tegenover elkaar).
– Haal waar nodig stoelen weg en plak een sticker op de plaats waar gezeten kan worden.
– Maak gebruik van digitale team tools of combineer vergaderkamers met elkaar door beeldscherm en camera’s te plaatsen.

In deze online catalogus vindt u diverse oplossingen nader toegelicht. 

Als u advies wilt over deze of andere oplossingen, of u wilt een vrijblijvende offerte, kunt u contact opnemen via 079 – 888 33 75 of info@romijnofficesupply.nl .

Of deel dit artikel via Whatsapp